Tiktab


 

چگونه از تعداد آدرس‌ های ایمیل نامحدود جیمیل استفاده کنیم

gmail

بی‌ شک یکی از قدرتمندترین سرویس‌های ارائه آدرس پست‌ الکترونیکی، سرویس Google یعنی Gmail می‌باشد. هرکسی که شروع به استفاده از جیمیل می‌کند، مطمئناً به‌ سختی می‌ تواند آن را رها کند و سراغ دیگر سرویس‌ دهنده‌ها برود. در این مقاله، قصد داریم به معرفی یکی از جالب‌ ترین ویژگی‌ های جیمیل بپردازیم.

یکی از خدماتی که جیمیل به کاربران خود ارائه می‌دهد، تخصیص تعداد نامحدود آدرس ایمیل به هر یک از کاربران خود است. اگر برای مثال آدرس ایمیل شما JohnSmith@gmail.com باشد، شما می‌توانید هرکجای آدرس ایمیل خود یک نقطه قرار دهید؛ همه ایمیل‌های ارسالی به آن آدرس‌ها در نهایت به دست شما خواهد رسید. یعنی آدرس ایمیل John.Smith@gmail.com با Johns.mith@gmail.com همگی با آدرس ایمیل اصلی شما برابر است.

نکته بعدی، قرار دادن کلمات اضافی در انتهای آدرس ایمیل خود همراه با علامت ‘+’ می‌باشد. برای مثال، آدرس ایمیل JohnSmith+work@gmail.com نیز ایمیل شماست! اما ممکن است از ما بپرسید این امکانات به چه دردی می‌خورد وقتی که همه آن‌ها آخر سر قرار است به Inbox ما بیاید؟ پاسخ این است: Filterها!

شما با استفاده از فیلترها خواهید توانست که با ایجاد ایمیل‌های مختلف، آن‌ها را در جاهای مختلف استفاده کنید تا از شلوغی بی‌جهت اینباکس خودتان جلوگیری کنید. در ادامه، شما را با چند روش پیشنهادی آشنا می‌سازیم که با استفاده از آن‌ها، بتوانید ایمیل خود را از این به بعد مرتب‌تر نگه دارید.

  • ثبت نام برای خبرنامه‌ها

ممکن است با وب‌سایت‌هایی مواجه شده باشید که از شما آدرس ایمیلتان را بخواهد و پس از آن، با استفاده از خبرنامه‌هایی که ممکن است بصورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه‌ای که برایتان ارسال می‌کنند، شما را عصبانی کنند؛ شما می‌توانید به‌جای آدرس اصلی ایمیل خود، برای مثال، از آدرس JohnSmith+news@gmail.com استفاده کنید و برای آن یک فیلتر ایجاد کرده تا وارد یک فولدر با اولویت بسیار پایین شوند.

filter_gmail_emails_1

  • زندگی شخصیتان را از زندگی کاری خود جدا کنید

بعضی از افراد ممکن است ایمیل کاری خود را از ایمیل شخصی‌شان جدا کنند، اما چرا از این سرویس گوگل استفاده نمی‌کنید تا ایمیل‌های کاری و شخصی‌مان را در یک‌جا داشته باشیم، بدون اینکه سردرگم شویم؟ می‌توانید با اضافه کردن یک پسوند +w به انتهای ایمیل خود، آن‌ها را برای زندگی کاری خود قرار دهید. برای مثال: JohnSmith+w@gmail.com

dividing_personal_work_life

با استفاده از این روش و فیلتربندی آن، ایمیل‌های ارسالی به این آدرس را وارد Label کاری خود کنید و آن‌ها را خیلی راحت‌تر مدیریت کنید.

  • ساخت لیست To-Do

بنظرتان چطور است که یک لیست To-Do جهت ذخیره‌سازی وظایفی که می‌بایست آن‌ها را در آینده انجام دهید، داشته باشید؟ می‌توانید با استفاده از آدرس ایمیل JohnSmith+todo@gmail.com و ایجاد یک فیلتر و Label کردن آن این ایمیل، یک لیست To-Do داشته باشید. در نهایت، شما می‌توانید هریک از وظایف خود را با ارسال کردن به این ایمیل، آن‌ها را در ایمیلتان داشته باشید.

todo_list_gmail

ممکن است شما بیرون از خانه باشید و یا در محلی باشید که امکان دسترسی به ایمیل اصلی‌تان را نداشته باشید؛ با ارسال یک ایمیل به این آدرس، بصورت خودکار، وظایفتان را در یک لیست ذخیره کنید.

این در مقاله، تنها چند روش پیشنهادی برای شما ارائه شد؛ قطعاً درصورتی که شما ایمیل‌های متنوعی را دریافت می‌کنید و می‌خواهید آن‌ها را تقسیم‌بندی دقیق‌تری کنید، می‌توانید مطابق با سلیقه خود اقدام کنید. تعداد آدرس‌های نامحدودی در اختیار شماست!

 

 

 

مطالب مرتبط


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی